5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
به نام ایزد منان

چینود

وب 3 چیست :

می توان گفت وب 3 یا به زبان ساده تر به اینترنت نسل سوم می گویند که انقلابی در دنیا به پا کرده است و یکی از آن مزایای او ایجاد اینترنت غیر متمرکز می باشد .
می دانیم از تکنولوژی هایی که تاثیر بسیار زیادی در تعاملات انسان گذاشته همین اینترنت است چرا که با ورود اینترنت دنیای اطلاعات و ارتباطات شاهد تغییرات مهم وچشم گیر بود .
حالا گفته می شود یکی از شیوه های برقراری دربرقراری ارتباط در بستر اینترنت از طریق وب است . گرچه در نسل اول وب، به معنای مفهومی به نام تعامل پرداخته نشده بود، اما نسل دوم با معرفی برخی از شبکه‌های اجتماعی و بارز آن یعنی فیسبوک انقلاب بزرگی در تعامل به راه انداخت و قابل توجه شد .
اما این پایان ماجرا نبود چرا که دروازه های نسل سوم وب بروی علاقمندان گشوده شد و خیلی ها را غافلگیر کرد .
( وب 3 به وجود آوردن یک اینترنت غیر متمرکز می باشد و شاید برای افراد زیادی مفهومی جدید و ناشناخته باشد اگر اینگونه است مار ا در ادامه مطلب همراهی کنید )

چینود

تاریخچه اینترنت به زبان ساده :

درمورد تاریخته تکامل یافته اینترنت نسل اول و دوم به اینصورت است که در طی دهه‌های گذشته، وبسایت‌ها و برنامه‌های وب، به طرز چشمگیری تغییر کرده‌اند.
می توان گفت آن‌ها از سایت‌های ایستا، به سایت‌های مبتنی بر داده تکامل یافته‌اند، که کاربران می‌توانند با آن‌ها تعامل داشته و حتی آن‌ها را تغییر دهند و این یک امتیاز است . در اوایل دهه 1990 وبسایت‌ها با استفاده از صفحات HTML استاتیک ساخته شده بودند، که تنها توانایی نمایش اطلاعات را داشتند و عملا کاربران نمی‌توانستند هیچ تغییری در آن ایجاد کنند.
ولیکن همه اینها در اواخر دهه 1990 تغییر یافت ودر این جریانات شکل جدیدی از اینترنت مبتنی بر تعامل به وجود آمد و در نسل دوم وب یا وب 2.0 کاربران ‌توانستند با استفاده از پایگاه‌های داده، پردازش سمت سرور، فرم‌ها و رسانه‌ها، با وبسایت‌ها ارتباط برقرار کنند. (همین باعث شد که بستر وب از حالت ایستا به حالت پویا تغییر پیدا کند. این اصطلاح در سال 1999 توسط نویسنده و طراح وب به نام دارسی دینوچی (Darcy DiNucci) ابداع شد )

آینده روشن اینترنت وب 3 :

با نگاهی به تاریخچه اینترنت شاهد هستیم که درحال حرکت به سمت هوشمندتر شدن است و در حال حاضر تمام این داده‌ها توسط الگوریتم‌ها برای بهبود تجربه کاربر و آشنایی بیشتر با وب استفاده می‌شوند. وب نسل سوم یا وب 3 – Web 3، اگر چه هنوز در حال تکامل است . اما می‌تواند در فناوری‌های همتا به همتا مانند بلاک چین، نرم افزارهای متن باز، واقعیت مجازی و حتی اینترنت اشیا مورد استفاده قرار بگیرد .
( اگرچه هیچ‌کس به درستی نمی‌داند که نسل سوم وب دقیقا چه شکلی خواهد داشت، اما می‌توان گفت Web 3 آمده است تا فضای اینترنت را به یک پایگاه داده بزرگ تبدیل کند. از نسل وب 3 که وب هوشمند یا مفهومی نیز خوانده می‌شود و انتظار می‌رود که بتواند منظور کاربران را به درستی درک کند و آن‌ها را در کمترین زمان ممکن، به نتیجه دلخواه‌شان برساند )

چینود :   ان اف تی

چینود

مزایای وب 3 :

گرچه هنوز زود است که درباره مزایا و معایب و3 با قاطعیت حرف بزنیم و درباره صحبت کنیم ، اما می توانیم به چند ویژه گی بارز آن اشاره کنیم.

عدم نیاز به نهاد مرکزی کنترل کننده:

می توان گفت با حذف نهادهای کنترل کننده، امکان کنترل اطلاعات کاربران
و یا سانسور آن‌ها وجود نخواهد داشت و این یک امتیاز بارز حساب می شود.

چینود

مالکیت و حفظ اطلاعات کاربران:

با توجه به اینکه اطلاعات کاربران دارای امنیت رمزنگاری می باشد پس امکان استفاده از آن‌ها توسط بازاریابان و تبلیغات کنندگان وجود نخواهد داشت.
و در واقع، کنترل کامل اطلاعات در اختیار خود کاربران خواهد بود و مطابق با انتخاب خود می‌توانند آن‌ها را به اشتراک بگذارند.

رفع نیاز کاربران :

با اتصال محصولات بیشتر به اینترنت، مجموعه بزرگی از داده‌ها جمع آوری می‌شوند.
و در کمترین زمان ممکن این داده‌ها برای تجزیه و تحلیل در اختیار الگوریتم‌ها قرار می‌گیرند، تا اطلاعات دقیق‌تری برای رفع نیاز کاربران فراهم کنند.

چینود

اجرای برنامه‌ها روی تمام دستگاه‌ها:

می دانیم که در حال حاضر بسیاری از برنامه‌ها قابلیت اجرا روی تمام سیستم عامل‎‌ها را ندارند، اما نسل سوم وب، به برنامه‌ها این امکان را خواهد داد تا بدون توجه به نوع دستگاه و هیچ‌گونه هزینه اضافه‌ای، روی سخت افزارهای مختلف نیزاجرا شوند.

چینود

از هک شدن در امان خواهیم ماند :

کاهش هک و سرقت اطلاعات کاربران از آنجایی که اطلاعات به صورت غیر متمرکز هستند و در یک‌جا نگهداری نمی‌شوند جای خوشنودی است چرا که هکرها برای هک و سرقت اطلاعات، باید کل شبکه را از کار بیاندازند که عملا امکان پذیر نیست و در این زمینه تیرشان به سنگ خواهد خورد .

اداره شدن به‌صورت غیرمتمرکز :

باید توجه کنیم با ظهور فناوری بلاک‌چین، باعث ایجاد سیستمی شدکه به‌صورت غیرمتمرکز کار کند، بسیار ساده شده است. برای مثال در بلاک‌چین اتریوم می‌توانید
برنامه‌ها و سازمان‌های غیرمستقلی (DAO) ایجاد کنید که کاملا به‌صورت غیرمتمرکز اداره می‌شوند. در این سیستم‌های غیرمتمرکز، قوانین برای همه یکسان است و امکان تقلب وجود ندارد. پس یکی از اهداف وب 3 امکان مدیریت داده ها به صورت غیر متمرکز می باشد .

چینود :   انواع سیستم عامل

چینود

اطلاعات کجا و چگونه ذخیره می شوند :

اگر برایتان سوال پیش آمد که بپرسید اطلاعات کجا و چگونه ذخیره می‌شوند؟ جواب، بلاک‌چین است. با فناوری بلاک‌چین تمامی اطلاعات به‌صورت رمزنگاری نگهداری می‌شوند. (شبکه‌های داده غیرمتمرکز این امکان را برای تولیدکنندگان داده فراهم می‌کنند تا داده‌های خود را بدون از دست دادن کنترل مالکیت یا کنار گذاشتن حریم خصوصی بفروشند یا مبادله کنند )

یه سری به نمونه کار های ما بزن ....

وب 3وحذف واسطه‌ها :

امروزه دسترسی ما به اینترنت به کمک کمپانی‌هایی انجام می‌شود که نقش واسطه را ایفا می‌کنند. و می توان گفت اکثریت مردم جهان برای اتصال به اینترنت، به شرکت گوگل وابسته هستند. جالب است بدانید که یکی از شعارهای گوگل، Don’t be Evil یا شرور نباش بود. اما اگر بی‌تعارف باشیم، باید گفت خود گوگل شرورترین سازمان دنیا است. (امتحان کنید کافی‌است یک موضوع مشترک را در گوشی خود و دوست
صمیمیتان سرچ کنید، زیرا کافی است یک موضوع را در گوگل سرچ کنید و همان موضوع را با گوشی یکی از دوستان خود سرچ کنید. احتمالا کلمات پیشنهادی شما که در بالای کادر جستجو نمایش داده می‌شود، متفاوت باشد. زیرا گوگل از سلیقه ما هم آگاه است)

چینود :   ان اف تی

چینود

وب 3 و بلاک چین :

برخی از افراد به اشتباه فکر می کنند بلاک چین را تنها پلتفرمی برای انتقال پول و ارزهای دیجیتال می‌دانند و از دیگر کاربردهای آن بدون اطلاع هستند.
در حالی که باید بدانید Blockchain، یکی از تکنولوژی‌های موجود برای راه اندازی وب غیرمتمرکز است. وتکنولوژی بلاک چین به دلیل توان ذخیره سازی زمان و چیستی تراکنش، بهترین گزینه‌ی پیش‌رو برای تبادل اطلاعات در سیستم‌های همتا به همتا است. و قوانینی که مدیریت خدمات غیرمتمرکز را بر عهده دارند، در یک پروتکل متن نیز تعریف می‌شوند. و یک امتیاز اینکه کاربران برای برقراری تعامل با این پروتکل‌ها می‌توانند از نرم افزار انتخابی خودشان با ویژگی‌های متفاوت و دلخواه استفاده کنند.

چینود

وب 3 و چشم‌انداز آن و هوش مصنوعی :

می توانیم بگوییم وب 3، آینده ای را فراهم می‌کند که در آن هوش مصنوعی به تعامل با داده‌های کاربران می‌پردازد. این کار از طریق بستری از شبکه‌های همتا به همتا (Peer to Peer) بدون نیاز به اشخاص ثالث انجام می‌شود.
و در نتیجه، یک شبکه غیرمتمرکز با محوریت مردم و هوش مصنوعی خواهیم داشت که به حریم خصوصی افراد نیز احترام گذاشته می‌شود و می شود گفت هوش مصنوعی روز به روز درحال پیشرفت و تاثیرگذاری بیشتری در زندگی بشر است. ( قابل ذکر است همچنان این انسان‌ها هستند که تصمیمات مهم را در رابطه با بعضی چیزها می‌گیرند بعضا هم این تصمیمات جانبدارانه یا غیرمنصفانه است. اما هوش مصنوعی منصفانه عمل می‌کند )

 

لیست خدمات شرکت داده پردازی مهر چینود

طراحی سایت 

  • طراحی انواع سایت
  • شرکتی ، خدماتی ، شخصی و شرکتی
  • سایت های تولید محتوا

دیجیتال مارکتینگ

  • تبدیل کسب و کار سنتی به آنلاین 
  • دیجیتال مارکتینگ
  • ایده پردازی کسب و کار

فضای مجازی

  • طراحی تم اینستاگرام و سوشال مدیا
  • مدیریت پیج اینستاگرام
  • استراتژی فضای مجازی

طراحی

  • طراحی حرفه ای لوگو
  • تولید محتوا
  • طراحی کمپین
  • طراحی و چاپ

نمایش دسته فناوری اطلاعات

آدرس پیج رسمی 

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x